4 tips om meer water te drinken

We hebben een flinke hittegolf te pakken. Even wennen voor Nederlanders, want we zijn juist gewend aan veel water. Maar als het aankomt op het drinken van voldoende water, kan het altijd beter. Hier wat tips om dit voor jezelf wat makkelijker te maken.

Laat het smaken naar meer

Veel mensen vinden water niet lekker of saai. En ja, er zit ook weinig smaak aan, maar daar kun je zelf makkelijk verandering in brengen. Voeg wat fruit toe zoals blauwe bessen, frambozen, limoen of citroen. Wist je dat water met limoen je zelfs meer energie geeft dan een kop koffie? En heb je echt niks met dat koude water, dan is thee natuurlijk net zo goed! 

Hydrateer met voeding

Niet alleen met water, maar ook met voeding krijg je veel vocht binnen. De volgende groenten bestaan voor meer dan 90% uit water, dus noteer deze op je boodschappenlijstje: watermeloen, komkommer, spinazie, tomaat, grapefruit, broccoli en selderij.

Hydrateer met voeding

Schakel hulp in

Zit het drinken van water niet zo in je systeem, dan is een wekker zetten of een speciale app downloaden die je helpt herinneren een handige manier om dit jezelf aan te leren. Houd er rekening mee dat je ongeveer 2 liter water per dag drinkt en stem daar de hoeveelheid per herinnering op af. Tip: het makkelijkste is om 8 tot 10 (water)glazen per dag aan te houden.

Het oog wil ook wat

Zorg ervoor dat de drempel om te drinken zo laag mogelijk is door water altijd in het zicht (op werk) of onderweg binnen handbereik te hebben. En we geven je een reden om te shoppen: koop een leuke waterfles. Hier zou je misschien niet zo snel aan denken, maar als je een mooie fles hebt dan zul je deze vaker met je meenemen. En zo ben je ook nog eens milieubewust bezig omdat je niet elke keer een nieuw plastic waterflesje hoeft aan te schaffen. Win-win!

Het oog wil ook wat