Lid worden

4x afvallen met BodyPump

Bij BodyPump denk je misschien niet zo snel aan afvallen, maar eerder aan veel spiermassa kweken. In dit blog vertellen wij je de belangrijkste voordelen van deze workout. Wedden dat jij na het lezen een lesje BodyPump meepakt?

1. Je doet gemiddeld 800 herhalingen

BodyPump van Les Mills is gebaseerd op het REP Effect. Uhhh wat? Het slaat op het maken van veel herhalingen (800 dus!) en dit helpt ons om alle voordelen te halen uit krachttraining, zonder zware gewichten te tillen. Het maken van deze herhalingen en de duur van de les (60 minuten) zorgt voor (spier-)vermoeidheid wat op zijn beurt weer zorgt voor het kweken van spieren en cardio. De key voor het ontwikkelingen van lange, strakke spieren én gewichtsverlies.

2. Je krijgt minder zware botten

Grapje natuurlijk. Mensen hebben het vaak over zware botten, als hun weegschaal meer aangeeft dan dat ze willen. Dit blijkt een fabeltje, er zit niets anders op dan zelf aan de slag te gaan. Wel heeft BodyPump een andere invloed op je botten. Bodypump bestaat uit bewegingen als Squats, Lunges en Clean & Presses, waardoor druk op de botten ontstaat. Spieren worden sterker, dus gaan je botten zich aanpassen aan de steeds sterker wordende spieren en daarmee vergroot je de botdichtheid.

3. Lekker in je flow

Ben jij altijd precíes diegene die net uit de maat beweegt? Dan schrikt trainen op muziek je misschien af, omdat je niet lekker in je training komt. No worries! Tijdens BodyPump trainen we op motiverende deuntjes, maar dat betekent niet dat er danspasjes aan te pas komen. Het is dus juist ook geschikt als je niet zo goed maat kunt houden. Daarnaast is het heel overzichtelijk: ieder onderdeel van de training heeft zijn eigen nummer en dit blijft drie maanden, tot er weer een nieuwe Les Mills release is, hetzelfde. Voor je hersenen is deze herkenbaarheid van muziek en bewegingen heel fijn, het zorgt ervoor dat je lekker in je flow komt en blijft. Oftewel: je staat een uur lang te shinen en verbrandt hiermee het maximaal aantal calorieën!

4. Hoger metabolisme

Metabolisme is eigenlijk gewoon een moeilijk woord voor stofwisseling. Hoe hoger je stofwisseling, hoe meer energie (calorieën) je verbruikt. Als je wilt afvallen, wil je dus een hogere stofwisseling. Goed nieuws: slapen is één van de beste dingen die je kunt doen voor een hoger metabolisme. Daarnaast helpt krachttraining, wat we dus doen in onze Les Mills BodyPump lessen. Goed ontwikkelde spieren vragen namelijk veel energie waarmee je je metabolisme verhoogt. Niet leuk, wel goed om te weten: hoe ouder je wordt, hoe lager je metabolisme in ruststand wordt. Vandaag nog beginnen is dus best een goed idee.


Op de clubs in Amersfoort, Apeldoorn, Almere, Breda, Goirle, Tilburg en Maastricht hebben we een uitgebreid aanbod aan groepslessen zoals BodyPump. Bekijk het rooster. Nog niet lid van de club? Doe mee met een proefles