Lid worden

Zo blijft je haar mooi

Wist je dat sporten niet alleen goed is voor je lijf, maar ook voor je haar? Sporten zorgt voor minder stress en dus minder haaruitval. Ook zorgt beweging voor een betere bloedcirculatie. Hierdoor gaan er meer voedingsstoffen en zuurstof naar je haar.

Beschermingslaag

Tijdens het sporten voert je lichaam afvalstoffen af door te zweten. Na een flinke workout is een douche dus niet overbodig. Maar als je vaker dan twee keer per week in de sportschool staat, betekent dat vaak haren wassen en dat is niet altijd goed voor je haar. Wanneer je vaak je haar wast, verdwijnt de aanwezige talg op je hoofdhuid.

Beschermingslaag

Milde producten

Om je natuurlijke beschermingslaag niet te veel aan te tasten, gebruik je het beste milde producten. Kies voor een milde shampoo, zodat je hoofdhuid niet te veel beschadigd. Wil je je haar minder vaak wassen? Gebruik dan voor het sporten een droogshampoo. Maak een aantal scheidingen in je haar en spray de droogshampoo op de hoofdhuid. Zo wordt het eerste transpiratievocht geabsorbeerd. Borstel na het sporten je haar en gebruik nog een beetje droogshampoo: het frist het haar op en geeft meer volume. Wil je frisse, glanzende punten? Gebruik dan een beetje dry conditioner.

Teaser

Dagje sporten?

Vraag een dagpas aan